عنوان نمایش نشاندهنده تغییرات و تازگی است، اما تئاتر رویال یورک میداند که تداوم نیز مهم است.
در سومین سال همکاری پانتومیم با Evolution Productions – با سال چهارم که قبلاً برای Jack And The Beanstalk در زمستان آینده مهر لاستیک زده شده است – جولیت فورستر کارگردان، پل هندی، نویسنده و هیلی دل هریسون، طراح رقص باقی می مانند.
فی کمپبل مورد علاقه کودکان نیز بازمی گردد، در کنار بازی دوگانه پل هاوکیارد و رابین سیمپسون، خواهران زشت سیندرلا که سال گذشته نامزد جایزه شده بودند و حالا به ترتیب کاپیتان هوک شرور و خانم اسمی شرور.
حضور یک مجری تلویزیونی CBeebies در سال گذشته در اندی دی موفقیتآمیز بود، و به این ترتیب مدی موت، مجری علمی، این بار بهعنوان یک Tinkerbell ترسناک، بیباک و حتی شکستخورده، در مقابل پوسترها و آگهیها قرار میگیرد.
چه خبر؟ داستان برای شروع، هنوز ریشه در JM Barrie دارد، اما برای نسل بعدی. وندی دارلینگ اکنون وندی سویت (فرانچسکا بنتون استیس تازه وارد در تئاتر سلطنتی)، مادر الیزابت مجرد (کمپبل) است که هوس پرواز خود به سرزمین نورلند با پیتر پن (جیسون باترزبی) را دارد. الیزابت بیشتر یک فمینیست است، هرگز مانند وندی جذب پیتر نشده است، اما در نقش «لیزی مادر» برای پسران گمشده و دختران گمشده نقش بسیار مهمی داشت.
یک سگ دایه جدید نیوفاندلند نیز در خانه است، نانا با مینتون جایگزین می شود، که به بیش از یک روش در نمایش اثری از خود به جا می گذارد. شیطان، مینتون.
پدر خانه، آقای سوئیت هاوکیارد، هنوز به کاپیتان هوک تبدیل می شود. زن سیمپسون یک جهش نسبتاً کوچکتر برای پانتوکیند از خانه انجام می دهد و به خانم اسمی کمک می کند تا خانم اسمی دستیار هوک. به همین ترتیب، جانی ولدون، بازیگر از دوران کودکی و پدیده کمدی-اسکچ رسانه های اجتماعی از زمان قرنطینه کووید، از پیشخدمت آقای استارکی به سردار دیگر هوک، استارکی تغییر می کند.
عمل دوگانه تبدیل به یک سه نفر شیطنتآمیز میشود، هوک شیک پوش و بیاعتنای هاوکیارد هنوز به طرز مضحکی مغرور است، اما در کنار شوخیهای متعدد به عنوان ویدون، گیجباز شوکهدار و بانوی زرنگ سیمپسون، دعوای جناسی را تا آخر انجام میدهند.
آه، پل هندی نویسنده چقدر جناس را دوست دارد، صرفنظر از اینکه چیدمان آن چقدر پیچیده است، و وقتی آن را با وقفه های بصری در یک روال نام ماهی ترکیب می کند، تکرار روال عنوان مجله از پانتومیم مسافرتی 2020، جوک ها واقعاً خود را نشان می دهند. اسکیت می کند، سریع تر، خنده دارتر، ماهیگیرتر.
پرده اول در میان هیاهوی هاوکیارد، سیمپسون و ولدون که برای مانور دادن با قایق در سراسر صحنه، به طرز خطرناکی نزدیک به گودال ارکستر تلاش میکنند، گامهای بلندی میگذارد، و باعث میشود که سرنشین چهارم موت به خندهای در پشت سرش بنشیند. این صحنه که از قبل برای بداهه نوازی آماده شده است، با پیشروی اجرا هرج و مرج تر خواهد شد.
تینکربل تابناک موت اولین ورود خود را از بالا انجام داده بود و بر فراز صحنه پرواز می کرد. به زودی Battersby’s Pan، یک کودک جادویی، اسرارآمیز و در عین حال آسیب دیده، الیزابت کمپبل را در آسمان شب لندن به دونوازی از Take That’s Rule The World و سپس به Neverland در یک ویدئوی فوق العاده توسط دکتر اندی هدایت می کند.
بعداً، در پرده دوم، خانم اسمی سیمپسون از اوج ظاهر میشود و با تم جیمز باند همراه میشود و اکنون کارولین باند ملبس به باله را بر روی بالابری بازی میکند که علیرغم درخواستهای ناامیدانهی فزایندهی سیمپسون، سرسختانه از لمس زمین خودداری میکند. زمانبندی کمیک در اینجا بسیار عالی است، و باز هم، با وجود تمام ناراحتیهای فیزیکی فداکارانه سیمپسون، این صحنه مطمئناً گسترش خواهد یافت.
هندی و کارگردان جولیت فورستر، جادوی پانتومیم را به همان اندازه که بازی کمیک توسط هاوکیارد و همکارهای متکبر ارائه شده است، دوست دارند. این به طور یکسان در مورد طراحی صحنه هلگا وود، میشل ماردن و استوارت رلف، برای خانه لندن، جزیره و روی کشتی جولی راجر، و در مورد رقص هیجانانگیز و سرگرمکننده هریسون صدق میکند، و آنها هرگز خوشحالتر از زمانی که جادو و شادی در پریهای دریایی، زیبا میشوند، نیستند. و در ابتدا می درخشید، اما سپس تبدیل به همسران ماهی شایعه شد.
صحنه دزدیدن Myrtle the Mermaid از Benton-Stace اجرای آوازی فوقالعادهای را تحت رهبری موسیقایی Benjamin Dovey ارائه میدهد که توسط شمارههای آشوبگر Hawkyard، Guns N’ Rose، تکنوازی گیتار نیل مورگان و دیگران اجرا میشود.
مراجع فرهنگی نقش خود را ایفا می کنند، از خروج بوریس جانسون تا جدایی دکتر هو جودی ویتاکر. به Moate یک بیت علمی مختصر داده می شود. الیزابت کمپبل، امیلی تیلور، کاپیتان قدرت و رقص دختر را روشن می کند که با انرژی بی حد و حصر در گروه خود از پسران و دختران گمشده رانندگی می کند.
تشویق های بزرگ و بزرگ به مراسم ویژه نمایش، آکروبات های آفریقای شرقی تدی، موبا و محمد، با نام مستعار The Black Diamonds، که فضای فشرده را به چالش می کشند تا شاهکارهای خیره کننده ورزش را انجام دهند، می رود.
ممکن است این ماجراجوییها «همه جدید» باشند، اما Sweet Caroline که بهطور فزاینده خستهکنندهتر میشود، انتخابی غیرقابل تخیل برای سینگالونگ صفحه آهنگ است. نه خیلی خوب، خیلی خوب، افسوس. تاثیر هدایت مبارزه دانکن وودراف برای درگیری هوک با پری جادویی تینکربل، الیزابت و پان به طور یکسان بسیار بهتر است.
لباسهای زیبا اما دلهرهآور مایکل جی باتچلور و جوی آرتورز برای دختر سیمپسون همچنان در صدر لباسهای آخر قرار میگیرند، و دیدن صحنه پیادهروی تئاتر سلطنتی یک بار دیگر در رنگهای طلایی، کرم و سفید بسیار زیباست.
چیزی از تاریکی داستان اصلی باری در تعقیب شادیهای پانتومیم گم میشود، اما تئاتر سلطنتی یورک و اوولوشن بیتردید شیار خود را پیدا کردهاند که برای کودکان و بزرگسالان جذاب است. همسر دلنشین سیمپسون در حال حاضر برای سال آینده تایید شده است، نشانه دیگری از تداوم در این عصر جدید برای پانتومیم سلطنتی تئاتر.